MotoFolwark Strona Główna MotoFolwark
Forum Przyjaciół

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
serwisowanie motocykli BMW
Autor Wiadomość
Bociek 


Posty: 1109
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2013-05-19, 12:15   serwisowanie motocykli BMW

Jest alternatywa dla mechanikow amatorow: http://www.gs911usa.com
Urzadzenie pozwala pogadac z komputerem pokladowym i zobaczyc co mu sie dolega oraz skasowac monit serwicowy.
Dosyc drogie - 300$
 
 
koVal 


Posty: 4462
Skąd: Warszawa - Łowicz
Wysłany: 2013-05-20, 10:48   

No wlasnie. U mnie nie ma zadnych monitow serwisowych. W Wojtali pewnie tez nie.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Bociek 


Posty: 1109
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2013-05-20, 21:44   

Dzisiaj zwiedzilem sobie linie montazowa w fabryce w Berlinie i ogladalem jak w 10 minut montuja GT 1600.
http://www.youtube.com/watch?v=vslsevTO1e8
http://www.youtube.com/watch?v=0nVyQcaXng8

Swoja droga to widze ze w BMW nie uznaja zwyklych nakretek i wszystko sie odkreca imbusami, nawet kola co jak mniemam w sytuacji awaryjnej moze przyspozyc dodatkowych klopotow.
 
 
PawelACE 

Posty: 820
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-05-22, 07:36   

uwazajcie przy kupnie tego czerwonego, widzialem jak sie reka omsknela montazyscie ze sruby i pojechal po lakierze ramy, film w stylu Bocka taki malomowny i zamkniety


pasuje
_________________
pawelACE
STringi i MTorowazabawka 09
 
 
Flowenol 


Posty: 2989
Skąd: Szczytno/Wawa
Wysłany: 2013-05-22, 09:22   

Patrzta, już nawet w BMW nie produkują motocykli tylko montują komponenty z Chin i Bangladeszu. :mrgreen:
_________________
XL600V '95
 
 
Bociek 


Posty: 1109
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2013-05-22, 13:42   

marek napisał/a:
Imbusy są używane, bo są często po prostu lepsze :)


zaintrygowala mnie ta czesta lepszosc kluczy imbusowych. Marek rozwin temat. Oprocz moze wiekszej praktycznosci (mozna je zastosowac z ciasnych miejscach) to nie dostrzegam innych dramatycznych zalet.
 
 
Bociek 


Posty: 1109
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2013-05-22, 13:49   

PawelACE napisał/a:
film w stylu Bocka taki malomowny i zamkniety


starasz sie mi wmowic ze zrozumialbys cos z tego co by belkotali po niemiecku w tle ?
 
 
tws



Posty: 2980
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2013-05-22, 14:30   

Bociek napisał/a:
... zaintrygowala mnie ta czesta lepszosc kluczy imbusowych....

Wydaje mi sie, że chodzi tu o zużycie materiału, które przekłada sie na wagę.
Tradycyjna śruba zakończona jest wystającym sześciokątem, na który nakłada sie sześciokątna foremkę czyli klucz nasadowy (lub klucz płaski) - w imbusach jest odwrotnie - wystaje (lub schowana jest w ciasnym otworze) foremka, w którą wkłada sie sześciokąt. Główka śruby jest mniejsza i okragła co pozwala łatwiej ja ukryć w miejscu mocowania niz sześciokąt. Nadlew mocowanej tak pokrywy też jest mniejszy - pokrywa jest lżejsza, wymaga mniej materiału.
Na przykład śruba M6 ma sześciokąt na klucz 10 mm a imbusowa jest dokręcana sześciokątem (chyba?) też 6mm lub odrobinę większym, może 7mm. Dodatkowo nie potrzebne jest wokół śruby miejsce na klucz nasadowy lub płaski bo imbus wchodzi prostopadle do "wnętrza śruby i jej nie obejmuje". Narzędzia - klucze imbusowe też sa mniejsze (ilość materiału) i lżejsze, zawsze działają na wszystkie ścianki śruby a nie tylko na dwie jak klucz płaski...
Tak mi podpowiada mój wewnętrzny głos praktykującego mechanika amatora... :idea:
 
 
gutek 


Posty: 5648
Skąd: Łomża
Wysłany: 2013-05-22, 14:48   

według mnie pominąłeś jeszcze aspekt oporów powietrza. Śruba imbusowa ma mniejszy, a w dodatku okrągły łeb generuje więc mniejszy opór powietrza.
_________________
po prostu gutek...
 
 
Flowenol 


Posty: 2989
Skąd: Szczytno/Wawa
Wysłany: 2013-05-22, 14:53   

Z tych poważnych to chyba też większa jest powierzchnia styku klucz/śruba przy imbusach, które są z mojej statystki głębsze niż wysokość łba sześciokątnej.
Zniszczyłem wiele łbów śrub sześciokątnych a nigdy imbusa.

A z minusów to jeszcze nie widziałem świecy zapłonowej na imbus ;-)
_________________
XL600V '95
 
 
Bociek 


Posty: 1109
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2013-05-22, 14:56   

Na przyklad do odkrecenia kola przedniego w BMW

bedzie potrzebny imbus 22
 
 
Bociek 


Posty: 1109
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2013-05-22, 14:58   

gutek napisał/a:
według mnie pominąłeś jeszcze aspekt oporów powietrza. Śruba imbusowa ma mniejszy, a w dodatku okrągły łeb generuje więc mniejszy opór powietrza.


jak duze sa roznice we wspolczynniku Cx ?
 
 
gutek 


Posty: 5648
Skąd: Łomża
Wysłany: 2013-05-22, 15:02   

no co Ty???

Wszystkie świece jakie widziałem były na imbus -tylko tzw. odwrócony.
_________________
po prostu gutek...
 
 
gutek 


Posty: 5648
Skąd: Łomża
Wysłany: 2013-05-22, 15:07   

Bociek napisał/a:
gutek napisał/a:
według mnie pominąłeś jeszcze aspekt oporów powietrza. Śruba imbusowa ma mniejszy, a w dodatku okrągły łeb generuje więc mniejszy opór powietrza.


jak duze sa roznice we wspolczynniku Cx ?


Zależy w której płaszczyźnie.
_________________
po prostu gutek...
 
 
dziki 


Posty: 5233
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-05-22, 15:11   

gutek przypomniała mi się nasza dyskusja na temat mechanizmu parowania szyb samochodowych... to chyba Leniuchowisko było... :mrgreen:
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14