MotoFolwark Strona Główna MotoFolwark
Forum Przyjaciół

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GSowe Bardzo Male Wydatki
Autor Wiadomość
koVal 

Posty: 4340
Skąd: Warszawa - Łowicz

Wysłany: 2010-04-22, 12:17   GSowe Bardzo Male Wydatki

bede tu opisywal rozne takie takie
w innym watku opisalem ze oddalem boksera do malej naprawy
w okolicy znane mi sa dwa takie miejsca specjalizujace sie w bmw
w pruszkowie www.fan-motor.pl
w nadarzynie motomirek.pl
tym razem wybralem pruszkow.
do zrobienia byla regeneracja prawej przepustnicy bo klekotala i uszczelniacze w przednim zawieszeniu.

Wczoraj odebralem sprzet z pruszkowa, po naprawie przepustnicy i synchronizacji oraz wymianie "zwieraczy" w zawieszeniu.
Wchdze do zakladu a tam kilka towarzystwo z kilku osob, m.in. byl tam tez mirek z nadarzyna, jeden z bardziej znanych fachowcow od bokserow. Nie powiem ale troche mnie jego obecnosc zdziwila bo myslalem ze terytorialni konkurenci nie utrzymuja blizszych kontaktow.
Mechanik mowi ze wszystko zrobione i gotowe i od razu odczuje roznice w pracy silnika, tym bardziej ze wczesniej te wtryski byly jakies rozregulowane, jeden skrecony a drugi rozkrecony za mocno. O tym ze ostatnia taka regulacje robil mi mirek z nadarzyna powiedzialem mu pozniej na stronie, heh. Zdziwil sie nieco.
Troche tam pogadalismy jeszcze, zaplacilem i odjazd.
i faktycznie odczuwam roznice ... na niekorzysc. Pierwsze co to taki jakby luz rolgazu na poczatku, ale nie jest to luz jalowy bo silnik zwieksza obroty, jest wyczuwalny prog po ktorym rolgaz juz obraca sie z normalnym oporem jak dotychczas, przy dodawaniu gazu z niskich obrotow silnik mocniej wibruje. Do dupy, ciezko jechac, zwlaszcza przy manewrowaniu pomiedzu autami. Wracam. Mechanik oglada, maca, twierdzi ze nic przy rolgazie nie ruszal. Przyczyn nie doszedl, nie jego to wina. Trudno jade do domu.
W garazu zrobilem dokladniejsza diagnostyke wzrokowa. Znalazlem. Obracam powoli rolgazem, otwiera sie lewa przepustnica ale prawa stoi, dopiero przy dalszym obrocie otwiera sie prawa i wtedy wlasnie zaczyna sie opor normalny. Diagnoza oczywista, za luzna linka otwierajaca prawa przepustnica. Czyli do pewnych obrotow silnik pracuje na lewym garku tylko. Ku.wa ja pie.dole. Dzwonie dzisiaj, przedstawiam sprawe. Odpowiedz podobna jak wczesniej, do linek sie nie dotykal, musialo sie cos samo rozregulowac. Czy jak sam se ustawie ta linke odpowiednio to synchronizacja nie pojdzie w diably? Mowi ze nie. Ja nie jestem tego taki pewien, nie jestem nawet pewien czy to co do tej pory ustawil na luznej lince ma sens, tym bardziej jesli sie wezmie pod uwage jak powiedzial wczesniej ze wczesniejsza synchronizacja byla rozjechana bardzo. Wydaje mi sie ze nie byla, tylko linka teraz byla ze naciagnieta.
Prosze wszystkie panstwa o opinie w tym temacie.

wlasnie doczytalem ze synchronizacje przepustnic ustala sie za pomoca regulacji pancerza linek http://www.boxer-motor.co...ntent&task=view , w zwiazku z czym nie mam pojecia jak mechanik tego dokonal.

co sie tyczy zawieszenia to jest ok, wydaje mi sie ze zrobilo sie nawet troszke jakby bardziej miekkie, prawdopodobnie olej nie byl tam wymieniany od nowosci, bo nawet jego kolor trudno bylo zidentyfikowac.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez koVal 2011-05-09, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tws



Posty: 2970
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-04-22, 13:31   Re: GSowe Bardzo Male Wydatki

koVal napisał/a:
Prosze wszystkie panstwa o opinie w tym temacie....

Opis synchronizacji jest dość sensowny, potrzebne są wakuometry...
Atom może ma jakieś praktyczne uwagi w tym temacie? - pamiętam, że kiedyś z PiTem w Sopocie synchronizowali...
Czy odłączyłeś na dłuższą chwilę akumulator? Komputer się zresetuje i po ponownym uruchomieniu "ustawi" do nowych warunków pracy silnika...

Miękkość zawieszenia zależy równiez od ilości i lepkości oleju. W moim Transalpie, po wymianie - zawieszenie było nieprzyjemnie twardsze, zastosowali nieco bardziej "gęsty" olej bez uzgodnienia ze mną... ale po roku twardość wróciła do normy.

Może - jeśli ładnie poprosisz PiTa - zabierze manometry do ACE i dokończymy wspólnie dzieła zniszczenia!? :idea: :arrow:
 
 
Flowenol 


Posty: 2985
Skąd: Szczytno/Wawa
Wysłany: 2010-04-22, 13:40   

No kurwa, u mnie też trzeba synchro zrobić. Mały warsztat w sobotę? Zamierzałem sam zrobić wakuometr z rury, ale jeśli jest taka możliwość i jeszcze pomoc fachowca... PiT, ja też ładnie proszę! Kroplówka tez się przyda.

A co do BMW, trochę wydaje się prymitywne rozwiązanie synchronizacji za pomocą regulacji długości pancerza, ale chyba śrubą do regulacji, która jest w silnikach TA/AT robi się to samo tylko w innym miejscu.
_________________
XL600V '95
Ostatnio zmieniony przez Flowenol 2010-04-22, 13:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
koVal 

Posty: 4340
Skąd: Warszawa - Łowicz

Wysłany: 2010-04-22, 13:42   

jak sie robi synchro to juz sie dowiedzialem chociazby stad http://www.youtube.com/us...u/2/40sJjXU62xU
regulacja w r1100 od 4 minuty
jak widac uzywa sie to tego celu linek, srubkami tylko przy wolnych obrotach

chodzilo mi o to czy mozliwe jest zsynchronizowanie przepustnic przy luznej lince
wynika ze jednak nie a mechanik nie chce sie przyznac do bledu a to oznacza ze byla to pierwsza i raczej ostatnia wizyta tam.

PiT wez prosze zegary, pobawimy sie na zlocie.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
dziki 


Posty: 5220
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-04-22, 13:57   

To proponuję również zarezerwować lawetę na powrót ;-)
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
tws



Posty: 2970
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-04-22, 14:47   

Flo i koVal - nie wiem czy PiT wysłucha dzisiaj dzisiaj Waszych próśb - od rana walczy z Giepcią w garażu - chce poskładać ją do kupy, zrobić badanie techniczne żeby... dojechać jutro do ACE. Będę go ubezpieczał! :shock:
Nie polecam napraw "w drodze" a przeciez u ACE będziemy wszyscy w drodze. :idea: :arrow:
Zmówcie paciorek za ten nowy korek w zniszczonym gwincie miski olejowej! :roll:
edit:
koValu, to ewidentna wtopa mechanika... ja juz nikomu nie ufam ale taki nasz lajf, nie wszystko możemy zrobić sami...
Swoją drogą mogliby zrobić w Bumie jakiś "pantograf" sterowany jedną linką - to by działało na pewno dłużej niż plątanina linek i pancerzy...
 
 
dziki 


Posty: 5220
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-04-22, 14:54   

Pamiętam jak miałem szczytny cel założyć grzane manetki na zamknięciu sezonu w 2009. Całe szczęście, że mnie od tego odwiódł... koVal :)
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
Atomek 



Posty: 5594
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-22, 21:09   

Ten Pruszków trzeba odpuścić w przyszłości. Linki nie mogą być w takim stanie, jak opisałeś. Najlepiej poprosić PiTa, zeby wziął do ACE wakuometry i poregulujemy w pół godziny, będzie git. Teraz weź na oko naciągnij linki tak, aby w tym samym momencie obie reagowały na rolgaz. Najlatwiej patrzyc na jedną i trzymać w palcach końcówkę drugiej.
Źle zrobiłeś, że nie pojechaleś do Motomirka. Jesli musisz komuś dawać moto do zrobienia, to lepiej jemu.
Nie bój nic, pomiziamy Bumę z PiTem zlotowo.
 
 
dziki 


Posty: 5220
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-04-22, 22:21   

Parę browców i się nawet trzeci cylinder znajdzie ;-)
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
koVal 

Posty: 4340
Skąd: Warszawa - Łowicz

Wysłany: 2010-04-27, 15:05   

jak kto nie byl to moze nie wiedziec wiec pisze
PiT z laski swojej przywiozl wakuometry slupkowe i uzyczyl mi do regulacji. Łacznie z wyciaganiem zakopanego motorka zajelo mi to ze 20minut, fachowiec wyregulowalby to pewnie duzo szybciej. sprzecik pracuje teraz duzo ladniej na wolnych obrotach i fajnie wspina sie na obroty bez dotychczasowych wibracji. U motomirka taka usluga kosztuje 100zl.

Zapragnalem wiec miec takie mierniki podcisnienia u siebie. Poczytalem troche w necie i sie okazuje ze tanie zegary z allegro nie spelniaja dopuszczalnych dla motocykli tolerancji, sa po prostu zbyt malo dokladne. Jest jeszcze tania opcja chalupnicza w postaci kilku metrow wezyka z plynem ale rozmiar ustrojstwa i ergonomia tez mnie nie pociaga do tego.

Za to bardzo spodobal mi sie przyrzad PiTa, na forach sa calkiem niezle opinie.
http://www.carbtune.com/
koszt z etui i przesylka to ponizej 300zl, sporo taniej niz na allegro. Musze sie oswoic z tym wydatkiem i pewnie niedlugo sie zdecyduje.


bardzo dziekuje PiTowi za pomoc.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
PiT 



Posty: 5711
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-04-27, 16:06   

Spoko, koValu! Damy radę! Jak nie my to kto? :-)
Flo- kroplówki nie ma jak zabrać to worek/zbiornik, zaworek i rurka, to niezbyt szczelne, wacha nie daje się wylać ale po obróceniu powoli wycieka i śmierdzi, stojak na kroplówkę ciężko zabrać, hehehe, ale zlotowo to jego akurat można by kijem zastąpić lub ewentualnie jakimś gapiem... ;-) :lol:

koVal, ten koleś leci z Tobą w kulki! Nie dawaj swego sprzęta tam więcej.
Twój system linkowy jest prosty i dobry, IMO, nie dawaj sobie wmówić głupot!
Ruszanie wtrysków? :shock: Skandal, skoro nie umiał ustawić synchro to już na pewno nie skład mieszanki!

Specjaliści od boxerów, pożal się boże.... Subaru też robią? :mrgreen:
Jak? Ja się pytam, JAK? Można znać się tylko na jednej marce lub jednym modelu? To bardzo źle świadczy, znaczy, że koleś nie zna praw fizyki, zasad mechaniki na których opierają się wszystkie maszyny... Jest jedynie wymieniaczem, bo nawet nie czeladnikiem, umie lepiej lub gorzej powielać naprawy jakie wykonywał i eto wsio.
Dużo większe zaufanie budzą u mnie warsztaty o jakiejś specjalizacji ale bez fanatyzmu. Np "Kawasaki i inne marki" -> Wiadomo do Kawek mają co chcesz, holajzę, fixator i nawet przyspieszacz zwalniacza! Ale zrobią Ci też motocykl innej marki... Najwyżej poczekasz na części o ile potrzeba....
Dobra, dobra, już się nie pastwię... :lol:
p.s.
To jest dokładnie ten zestaw i ta strona z której kupiłem.

Edyta:
Żeby nie było, że się mądrzę... Do ustawiana składu mieszanki służy ColorTune, można kupić też tam, zapytaj ciecia czy ma, czy słyszał o takim narzędziu? Czy może ustawił Ci skład na pozycję wyjściową - fabryczną. Np w GPz wkręcić do oporu i dwa obroty wykręcić... Takie ustawienie to nie jest żadna regulacja! I niech se je o kant h. walnie, to jest fabryczna pozycja od której zaczynasz!
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
koVal 

Posty: 4340
Skąd: Warszawa - Łowicz

Wysłany: 2010-06-08, 10:30   

W ten dluzszy weekend wybralem sie do miasta Łodzi, autem, z dwoma kolami od boksera: przod do zmiany na anakee, tyl z tourance tylko do wywazenia, bo nigdy nie byl, a trzeba bylo zrobic juz wczesniej bo jak sie okazalo dolepili mu 90g. Pogadalem z fachowcami na temat wywazenia, okazalo sie, ze nie wywazaja w motocyklach kazdej strony tak jak w samochodowych, wiec wywazarka statyczna zupelnie wystarczy. Za usluge zaplacilem 55zl, doliczajac koszt dojazdu to razem jakies 90zl nie liczac straconych kilku godzin. Jest to wiec spora motywacja do zrobienia sobie takiej wywazarki.

Przy okazji sprawdzilem klocki ham, pan mechanik z pruszkowa namawial mnie na wymiane przodu bo juz sie koncza powoli, oceniam ze do wymiany jeszcze sie nie beda kwalifikowac przez nastepnych pare tys km. Za to tyl do wymiany od razu raczej, mimo ze na tych klockach zrobilem dopiero jakies 5tys km. Sa tak miekkie ze az czesciowo pozapychaly otwory wentylacyjne w tarczy, co prawda na ich skutecznosc nie narzekalem. Przyczyna jest taka ze zaoszczedzic chcialem i nabylem ową czesc wysylkowo w firmie http://makland.com.pl, specjalizuja sie w produkcji okladzin ciernych ale na rynek moto dopiero weszli wiec jeszcze musza popracowac nad skladem mieszanki. Na razie nie polecam, mimo ze tanio. Aktualnie zamowilem EBC.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gutek 


Posty: 5603
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-06-08, 13:46   

Ebc z tyłu (którego prawie nie dotykam) zeszły mi po 700 km :shock:
Nie pamiętam oznaczenia - takie czerwone blachy miały. Teraz założyłem lucasa (TRW).
_________________
po prostu gutek...
 
 
koVal 

Posty: 4340
Skąd: Warszawa - Łowicz

Wysłany: 2010-06-08, 14:34   

niemozliwe
pewnie noge opierasz na dzwigni zamiast na podnozku albo tloczki zapieczone
jakis test klockow u niemcow robili na F650gs i wyszlo ze lukasy tocza tarcze
ebc jedne z najlepszych tyle ze wersja double H, niestety na tyl do mojego nie ma w tej opcji (albo nie znalazlem)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gutek 


Posty: 5603
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-06-08, 15:24   

koVal napisał/a:
niemozliwe
pewnie noge opierasz na dzwigni zamiast na podnozku albo tloczki zapieczone


Nie kpij sobie cieciu. Tłoczek sprawdzałem przed wymianą klocków (czyli na pocz. tego sezonu) A mimo że staro wyglądam to daję radę jeszcze jeździć nie podpierając stopy na podnóżku :-P ;-)
_________________
po prostu gutek...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15